Trek geeft de Checkpoint een nieuw kleurtje en een Shimano GRX-afmontage

Door Jan Geys -

  • Techniek

Trek geeft de Checkpoint een nieuw kleurtje en een Shimano GRX-afmontage

In 2018 liet Trek voor het eerst de Checkpoint op ons los. Eerst in carbon, later dat jaar ook in aluminium. Voor modeljaar 2021 hebben de Amerikanen hun gravelbike in een nieuw kleurtje gezet en uitgerust met een Shimano GRX, de specifieke gravelgroep van de Japanners.

Of je nu voor gravel of asfalt kiest, de Checkpoint heeft slim geplaatste nokken voor het monteren van dragers, spatborden, bidonhouders en tassen.

Met een bandbreedte tot 45 millimeter kun je in elk gewenst terrein fietsen.

Op technisch vlak verandert er niet veel aan het modeljaar 2021 van de Trek Checkpoint. Het alom gerenommeerde IsoSpeed decoupler dempingssysteem achter en de Stranglehold dropout waarmee de wielbasis verlengd of verkort kan worden, blijven onveranderd. Never change a winning team, moeten ze in Wisconsin hebben gedacht.

Wat wel verandert, is dat alle nieuwe modellen worden afgemonteerd met een Shimano GRX, de groep die het Japanse merk specifiek heeft ontwikkeld voor gravel. En tot slot komt er ook nog een nieuw kleurenpalet waardoor de line-up er als volgt uitziet:

  • Checkpoint SL6: Carbon Blue Smoke, Shimano GRX RX810, 3699 euro
  • Checkpoint SL5: Dark Olive, Shimano GRX RX810/600, 3199 euro
  • Checkpoint ALR5: Trek Black & Teal, Shimano GRX RX810/600, 2199 euro
  • Checkpoint ALR4: Dark Aquatic & Rage Red, Shimano GRX RX600/400, 1899 euro
  • Checkpoint SL frameset: Carbon Red Smoke, 2099 euro
  • Checkpoint ALR frameset: Teal, 999 euro
  • Naast de nieuw geïntroduceerde Checkpoint SL6, SL5, ALR5 en ALR4 blijven de ongewijzigde SL7 en de AL ook deel uitmaken van de 2021 line-up van de Trek Checkpoint.

    Meer info via www.trekbikes.com

    Foto’s copyright Trek Bicycle Corporation

    DoorJan Geys